الرئيسية / Uncategorized / ريهام سعيد تعلن إصابتها بفيروس كورونا واحتجازها بالمستشفى بعد تضرر الرئة

ريهام سعيد تعلن إصابتها بفيروس كورونا واحتجازها بالمستشفى بعد تضرر الرئة

الإعلامية ريهام سعيد عن تعرضها لأزمة صحية جديدة، وأعلنت إصابتها بفيروس كورونا منذ أسبوعين، مؤكدة أنها محجوزة داخل المستشفى بعدما تسبب الفيروس في أضرار بالرئة، وأشارت إلى أن معاناتها من “مرض مميت” دفعتها لمحاسبة نفسها على أخطاء الماضي.

نشرت صورة تظهر ذراعها فقط وبداخله الجهاز المخصص للحقن بالمحاليل وبطاقة التعريف بالمريض، وعلقت عبر حسابها بموقع الفيس بوك قائلة: بقالى أسبوعين بعانى من كورونا والحمد لله الرئة اتاثرت واتحجزت فى المستشفى من شوية.. إحساس غريب وانت عندك حاجه مميتة.. بتراجع نفسك كتير وتحاسب نفسك كتير.. أكيد غلطت لكن عمرى ما قصدت كان دائما الغرض نفع الغير وإظهار الحقيقة.

وقالت شكرا يا رب على حبك ليا وشكرا على ابتلائك.. إذا كانت دى النهاية يا رب أحسن خاتمتى واحسب لى كل عمل عملته لوجهك الكريم يا رب أنت الوحيد اللى عارف أنا عملت ايه وكانت نيتى دائما ايه.. استحملت وصبرت على افترا وظلم كتير”.

نصيحة لكل واحد بيهاجم مشهور أو ناجح انت بتاخد ذنب رهيب انتوا بتاخذوا من أعصابنا وصحتنا وكله على باطل.. خلوا بالكوا الأذيه دى وحشة أوى وهاتقعد لك فى أعز ما عندك.. أرجو الدعاء بالخير ليا أيا كان هو إيه.

الفحوصات الطبية أظهرت إصابتها بمرض السكرى، وقالت إنها تتحمل مسئولية الإصابة بهذا المرض لأنها حملت نفسها فوق طاقتها في الفترة الماضية.

كنت دايما بتكلم عن الصحة وأقول أنها أهم حاجة، وطلع الصحة مربوطة بالحياة اللى انت تختارها، طلعت تحاليلى مافيش أوحش من كدة والحمد لله، وهو من التحاليل اللى ضايقتنى أوى بخصوص السكر”.

السكر للأسف حاجة بشعة ولازم تحارب وما تاكلش وما تزعلش ودى حاجة صعبة أوى وسط اللى بنعيشه حاليا، لأن إحساس الظلم أكتر حاجة بتوجع وبتضايق.

وعايزة أنصحكم ما تجوش أبدا على نفسكم ومفيش حاجة مستاهلة لأن كله بتدابير ربنا، وأهم حاجة لو ليكم أعداء زى ما الرئيس قال: لما تكون عايز ترد على منتقديك ما تقعدش ترد على كل واحد.

أعلنت ريهام في شهر يونيو الماضي عن إصابتها بمرض مزمن مشيرة إلى أن الفحوصات الطبية أظهرت إصابتها بمرض السكرى، وقالت إنها تتحمل مسئولية الإصابة بهذا المرض لأنها حملت نفسها فوق طاقتها في الفترة الماضية.

وأكدت إصابتها مستعرضة نتائج التحاليل الخاصة بها قائلة: «طلع ان كل ده بييجي على صحتك وحياتك، وبقول كده علشان لسه جايبه دلوقتى التحاليل بتاعتي، ولاقيت تحاليلي مفيش أوحش من كده الحمد، عندي انيميا حادة، وحاجات كتير ومنها اللى ضايقني أوي ان طلع عندي السكر».

وتابعت مناشدة متابعيها بالاهتمام بصحتهم: «اكتشفت دلوقتى ان جالي السكر، ودي حاجة لا الوم عليها غير نفسى، لأن انا اللى حملت نفسى فوق طاقتى، السكر ده حاجة بشعة بيعمي العينين، وبيبوظ السنان، ولازم تحارب وما تاكلش حاجات معينة، لازم ما تزعلش، لازم تلعب رياضة كتير».

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *