الرئيسية / Uncategorized / فيفي عبده تكشف سر مرضها وإصابتها بالشلل

فيفي عبده تكشف سر مرضها وإصابتها بالشلل

تدهور حالتها الصحية أدت إلى عدم قدرتها على الحركة، ما تسبب في تطور الشائعات حيث زعم البعض حجزها في المستشفى، ما أثار حالة من الجدل بين جمهورها ومتابعيها متسائلين عن حقيقة مرضها.

ظهرت فيفي عبده من خلال مقطع فيديو لها عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام لتحسم الجدل حول حقيقة مرضها و سر اختفائها عن جمهورها والوسط الفني حي قالت: “أنا في البيت، أنا عايزة أطمنكوا عليّ أنا مش في المستشفى زي ما هما منزلين، أنا عيانة وفي البيت، بتعالج في البيت عشان ضهري واجعني مش أكتر، معنديش أي حاجة، اللي عندي إني أنا محتاجة دعاء الناس، لأني فعلا مكنتش قادرة أمشي على رجليا، الحمدلله رب العالمين أديني بتعالج وإن شاء الله هبقى كويسة”.

وأضافت حرام اللي هما كاتبينه ده، الحمدلله أنا كويسة، وإن شاء الله واقعة وتزول، وربنا يشفي كل مريض وأنا من ضمنهم، ومن مصر أم الدنيا بحبكم أوي، ربنا يخليكم بيت بيت”.

كشفت ابنتها الفنانة عزة مجاهد تفاصيل الحالة الصحية لوالدتها، من خلال أحد اللقاءات الصحفية، مشيرة إلى أن الفنانة فيفي عبده تعاني من التعاب في أعصاب القدمين تسببت في صعوبة حركتها،ما جعلها تلزم التواجد في المنزل وعدم الخروج نهائيًا حتى تنهي فترة علاجها، فهي لا تستطيع المشي على أقدامها، علمًا بأن حالتها تشهد تحسن ملحوظ يومًا بعد يوم.

حتى لا تثير القلق وعلقت قائلة: “مكنتش عايزة أقول وكنت بطلع لايف بس لما اتحسنت شوية أعلنت، أنا مكنتش بقدر أتحرك، ولا في سبب ولا أي حاجة، نازلة من السرير حاجة ضغطت على عصب رجلي وألمها فظيع جدا، مكنتش بطيق أتكلم مع حد، لما بقيت كويسة كان لازم أطمن جمهوري، وأنا مش عيانة للدرجة دي، أنا بقعد وبتكلم وكل حاجة”.

قالت فيفي عبده: “العين مذكورة في القرآن ومش لاقيالها حل، والخرزة الزرقاء بنسى ألبسها، والبيت مليان خرز أزرق”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *